Over mij

 

21318838_687956801401193_4205995330572718715_oWelkom op mijn site! Ik ben Dayenne Schurman- de Bruin. Als leerkracht 1-2 en specialist jonge kind kan ik u vertellen dat het werken met het jonge kind mijn passie, mijn lust en mijn leven is! Ik kan mij geen mooier beroep voorstellen. Sinds 2002 ben ik werkzaam als  leerkracht in de onderbouw. Daarnaast heb ik de opleiding jonge kind specialist, de opleiding master SEN speciale onderwijsbehoefte van het jonge kind en de opleiding middenmanagement gevolgd. Hierdoor ben ik in staat om  mijn enorme bagage aan praktijkervaringen en good practice van  het onderwijs aan het jonge kind theoretisch te onderbouwen.  Tijdens mijn loopbaan heb ik verschillende taken vervuld binnen het onderwijs.  Zoals (leer)teamleider van de onderbouw en Voor- en Vroegschoolsecoördinator. Gedurende mijn carrière heb ik o.a. veel  geleerd over mijn eigen kunnen, mijn kijk op het onderwijs aan het jonge kind, leidinggeven, het afleggen van klassenbezoeken en het bijhouden van financiën. Ook heb ik workshops verzorgd voor ouders, de samenwerking tussen  de voor- en vroegschool versterkt en op coöperatieve wijze vergaderingen geleid, studiedagen verzorgd en nog veel meer. 

Als begeleider sta ik naast de leerkracht. Ik denk mee om tot realistische oplossingen te komen. Door mijn analytisch vermogen ben ik goed in staat om vanuit verschillende kanten naar een probleem te kijken. Ik denk goed door over de stimulerende of juist belemmerende factoren. Door mijn creativiteit ben ik in staat om associatief naar onderwerpen te kijken. Ik bedenk graag oplossingen die buiten de box vallen. Mijn praktische aanpak zorgt ervoor dat ik met haalbare oplossingen en ideeën kom. Mijn doel is dat leerkrachten meer over hun onderwijs nadenken om er meer diepgang en betekenis aan te geven. 

Het ontstaan van de workshop De rijke leeromgeving

Een aantal jaar geleden ben ik ontdekt door Marjan Beentjes (onderwijsadviseur van het ABC). Samen hebben wij een workshop tijdens De dag van het jonge kind verzorgd voor onderbouwleerkrachten uit Amsterdam en omstreken. Hierbij stond de koppeling tussen groepsplannen en De rijke leeromgeving centraal. Na afloop ontvingen wij veel positieve reacties en was er behoefte naar meer informatie over het ontwikkelen van De rijke leeromgeving. Hieruit is het idee van het verzorgen van workshops aan onderbouwleerkrachten waarbij De rijke leeromgeving centraal staat ontstaan. Inmiddels heb ik op verschillende scholen de workshop De rijke leeromgeving succesvol verzorgd en daarmee een positieve bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het jonge kind.

Dayenne

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.