Bronnen:
Ameling, M., Cordang, M. & Damen, L. (2005). Spel in ZML. Spel en spelbegeleiding voor ZML.
Enschede: nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling (SLO).
Bodrova, E., & D.J. Leong. (2007). Tools of the Mind: The Vygotskian Approach to Early
Childhood Education. 2nd ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education/Merrill
Brouwers, H. (2015). Kiezen voor het jonge kind. Bussum: Coutinho.
Goorhuis-Brouwer, S. (2012). Wat, Waarom, Hoe, Wanneer. Opbrengstgerichte of
pedagogisch-didactische aandacht voor het jonge kind. Lectorale rede. Leeuwarden: Stenden Hogeschool.
Hattie, J. (2012). Visible learning for teachers, maximizing impact on learning. London:
Routledge.
Leong, D., & Bodrova, E. (2012). Assessing and scaffolding make-believe play. Young
Children, 28-34.
Onderwijsraad (2015). Een goede start voor het jonge kind. Den Haag: Onderwijsraad.